4 Ocak 2017 Çarşamba

Hangi Yabancı Dili Seçmeliyim?

         


         Merhabalar,
         Daha önce Japonca Öğrenmek başlıklı bir yazı yayınlamıştım ve yazının sonunda da bu yazıyı yazacağımı söylemiştim. İşte şimdi karşınızdayım.
         Japoncayla ilgili yaptığım her paylaşımdan sonra aldığım bir sorudur “Hangi yabancı dili seçmeliyim?” Buna verebileceğim tek bir cevap var aslında: “Bilemiyorum; çünkü sizi ve bölümünüzü/işinizi bilmiyorum.”
         Ama hadi bunu boşverelim ve biraz konunun etrafında dönelim.
         Kendi tarafımdan bakacak olursak bizim okulda seçmeli ders olarak 4 dil seçeneğimiz vardı. Japonca, Almanca, Fransızca ve Rusça. Aslında benim bu okulu tercih etmemin sebebi de olan İspanyolca da vardı ama biz hazırlık okurken bu dil kaldırıldı.
         Bir arkadaşım bu konu hakkında konuşurken “İnsan, konuşabileceği dili seçmeli.” Demişti. Ben bunu insan, kullanabileceği, pratik yapabileceği dili seçmeli olarak genişletiyorum.
         Yine bizim okuldaki dillerden gidecek olursak:
         Rusça’yı seçmek benim için saçma olacaktı çünkü o zamanlar Ruslar ülkemize geliyorlardı ve geldikleri yer hep Akdeniz hatta Antalya idi. Şimdi turizm kan ağlıyor da neyse. Oraya girmeyeceğim. Sıcağı sevmeyen ve hatta Akdeniz’de bir yerde yaşamayı düşünmeyen, düşlememiş biri için bu dili seçmek gereksizdi bana göre. Hala da öyle düşünüyorum.
         Almanca’yı seçmek ise gereksiz gelmişti. Nedense Almanca hep İngilizce ile kıyaslanır ve ben de İngilizce biliyorken Almanca’ya ne gerek var diye düşünüyordum hep. Bir de Almanca’yla ilgili bir önyargım var. Birkaç kez öğrenme girişiminde bulunup hep yarım bıraktım. O yüzden bu dili de seçmedim.
         Fransızca seçmek ise benim Japonca’dan sonraki alternatifimdi. Eğer Japonca sınıfı açılmasaydı Fransızca seçebilirdim.
         Japonca seçerken ise Japonlar sadece bir bölge için değil genelde Anadolu turu için ya da en az bir haftalık turlar için geliyorlar diye düşündüğümü hatırlıyorum. Benim yapmak istediğim kültür turizmine uygundu. Ayrıca Japon kültürü ya da uzak doğu kültürü de çok ilgimi çekiyor. En azından turist rehberliği için konuştuğunuz dilin kültürünü de birazcık merak etmek ve bilmek gerektiğini düşünüyorum.
         Benim dil seçme serüvenim böyleydi. İşlerine yardımcı olacağı düşüncesiyle Japonca seçmiş birçok mühendislik öğrencisiyle de tanıştım.
         Siz de hangi yabancı dili seçeceğinizi bilmiyorsanız kendinize aşağıdaki gibi sorular sorarak cevaba ulaşabilirsiniz:
         Bu dili ne için öğrenmek istiyorum?
         Bu dili öğrenmek için neler yapabilirim?
         Bu dili öğrenmek nerelerde işime yarayacak?

         …

Hiç yorum yok: