11 Ocak 2017 Çarşamba

Neden Almamaya Karar Verdim?

         


         Merhabalar;
         Sanırım 2012 sonlarında 2013 İzmir Kitap Fuarı’na kadar kitap almayacağım diye bir karar almıştım. O yıl benim için çok zor olmuştu ama az bir zararla fuara kadar beklemiştim. Fuarda oldukça çok kitap aldığımı hatırlıyorum. Daha sonr bu duruma alıştım ve kitap almayı azalttım diyebilirim. Zaten şu an bile kitaplığımda 150 tane okunmamış kitap var ki bunlar sadece İzmir’de bulunanlar. Almasam da olur yani.
         Kitaptan sonra bunu makyaj malzemeleri için de yapmaya başladım. Youtube’den bir sürü kişiyi takip ediyordum ve onlarda gördükçe benim de canım istiyordu. Hepsini almıyordum ama artık benim için çok denilebilecek kadar çok makyaj malzemem var bence. Onları da almayı bıraktım. Zaten nerdeyse 3 ayda bir falan makyaj yapıyorum. Ne gerek var ki.
         Cilt bakımı konusunda artık düzenimi oturttuğumu düşünüyorum. Şu an elimdeki ürünleri bitirmeye çalışıyorum (çok değiller) ama sonra yeniden o düzenime geri döneceğim.
         Kıyafet konusunda da almamaya karar verdim. Genelde ihtiyaç doğrultusunda alışveriş yapıyorum zaten.
         Benim için en büyük giderler bunlardı ve biraz düzene soktuğumu düşünüyorum. Bu arada son zamanlarda çok popüler olan minimalizm konusu çok ilgimi çekse de ben hayatımın her alanına uygulayabileceğimi düşünmüyorum. Bir kere benim ruhum koleksiyoner. Tabii doğru değil eşyalara çok bağlanmak ama ben seviyorum, kendimi iyi hissediyorum. Genelde bu sadeleşme yoluna giren insanlar beslenme konusunda da sadeleşmeye gidiyorlar. Saygı duyuyorum tüm vejeteryan ya da veganlara ya da onları savunanlara. Hatta tarif videoları falan çok hoşuma gidiyor. Arada da deniyorum. Yine de ben öyle olabileceğimi sanmıyorum. Zaten çok fazla et tüketebilen biri değilim. Özellikle kırmızı et yiyince kendimi hastalanmış gibi hissediyorum sanki tansiyonum yükseliyor gibi. O yüzden olabildiğince az tüketiyorum.

         Almama konusunda yanlış anlaşılmak istemem. Almıyorum demek ihtiyacım olan haricinde bir şey almıyorum demek. Zaten kitaplığımda bir sürü kitap var, bir sürü farım, rujum var, dolapta bir sürü kıyafet var, kimse çıplak gezmiyor zaten. Neden daha fazlasına para harcayalım ki! Şu zamanda sürekli tüketiyoruz zaten. Bir şey üretemiyor olmak beni çok sinir ediyor. Bari daha fazla tüketmeyelim diye düşünüyorum. 

Hiç yorum yok: