12 Ocak 2017 Perşembe

Living On One Dollar

         


         Merhabalar;
         Bugün sizlere Ekim sonlarına doğru izlediğim bir filmden bahsetmek istiyorum. Aslında buna deneysel belgesel film falan da denilebilir bence. Yani ben öyle demeyi tercih ediyorum. :)
         Filmin konusu şöyle: 4 arkadaş Guetemala’da 2 ay boyunca günde 1 Dolar ile yaşamlarını sürdürmeye çalışıyorlar. 2 ay boyunca yaşadıkları deneyimleri de filme alıyorlar. Tüm bu süre boyunca açlık, parazitler gibi çeşitli zorluklarla baş etmek zorunda kalıyorlar. 60 gün boyunca geçirdikleri değişimi de fotoğraflıyorlar.
         Guetemala’ya gittikten sonra orada yaşayan insanların hayatlarından da kesitler sunuyorlar ve onlar gibi bahçelerine de turp ekiyorlar. Ben bu kısımları da çok sevmiştim. Onların dilini öğrenirken kendileri de onlara dillerini öğretiyorlar. Filmde hayallerini gerçekleştirmek isteyen yerlilerden de bahsediliyor.


         İnsanı, neden bu kadar çok tüketiyoruz? Dünyada ne kötü şartlar altında yaşamaya çalışan insanlar varken bizim bu hiçbir şeyi beğenmeme huyumuz nedir böyle dedirtiyor insana. İnsan, insan olmaktan utanıyor.
         Güzel, düşündürücü bir filmdi.

         Hala benim gibi izlemeyenler varsa izlemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: