31 Ocak 2017 Salı

Boncuksal Şeyler

         
         Merhabalar,
         Ay çıkmadan şu boncuksal olayları da yazayım dedim. Şimdi şu hama boncuğu denen meretleri internette, orda burada gördükçe canım çekiyordu. Bir de acaba ben sabredebilir miyim diye de düşünüyordum. Sonra nerden duyduysam artık İkea’da satıldığını öğrendim.


         Bunun da bir hikâyesi var tabii ki. :) Belki 3 kez gittik İkea’ya ama bir türlü bulamadık. Görevliler de ne olduğunu bilmiyor. En sonunda internetten koduna bakıp söyledik de öyle baktılar sistemden. Ama ne oldu bilin. 48. haftada gelecek dediler. Biz de tamam dedik. Kasım falan oluyor. O zaman geliriz. Sonra kasımın başında aklımıza esti, atladık gittik. Çünkü kaçıncı hafta olduğunu hatırlamıyorduk. Ama gelmemişti. Daha sonra yenilen pehlivan güreşe doymazmış hesabı 3. kez gittiğimizde de gelmemişti. Artık dedim, tamam, almayacağım. 4. Kez de başka bir iş için gidince artık görünce dayanamadım, aldım. Boncuk kavanozu 25 tlydi. Bir de bunların şöyle tablaları var. Onlar da 5 tlydi. Aldık artık hepsini.


         Sonra internetten bir sürü beğendiğim motifi kaydettim hemen. Baka baka yaptım bir şeyler. Ama ben hem sabırsız hem de çok sıkılgan olduğumdan çok üstüne düşmüyorum. Ara ara yapıyorum.
         Boncukları tablaya dizdikten sonra üzerine kâğıdını koyup ütülüyorsunuz ve işlem bitmiş oluyor.
         Bunlardan değişik değişik işler yapılıyor da ben şimdilik bir şey yapmayıp bakıp bakıp mutlu olmayı seçiyorum. Ama ilerleyen zamanlarda kitap ayracı, bardak altlığı, anahtarlık, kolye falan yapmayı planlıyorum.


         Boncuklar iyi güzel de sevmediğim bir şey var ki o da hepsinin aynı kavanozda olması. Ben yukarıdaki yumurta kartonuna ayırıyorum kullanmadan önce, ondan sonra kullanıyorum. Yoksa kavanozdan alıp kullanması zor oluyor.
         Gelelim çelınca:
         15 – On beş yaşındaki birine vereceğin nasihat ne olurdu?
         Gençliğinin kıymetini bil. Spor yap.
Çok oku. Çok oku ki yaratılmak istenen cahiller ordusunun bir üyesi olma.
         Derslerine çalış ama ders oldukları için, sonunda sınava girecek olduğun için değil, gerçekten öğrenmek için çalış. Bu ülkenin sınavları bitmez zaten.

         İnsan olmayı, merhametli olmayı öğren. 

2 yorum:

Handan dedi ki...

Çok keyifli bir uğraşa benziyor, kafa dinlendirici. Ben de alsam mı acaba kendime.

Elif Ayvaz dedi ki...

Alın, çok eğlenceli. @Handan.