23 Aralık 2016 Cuma

Japonca Öğrenmek

        


         Merhabalar;
         İnstagramda ne zaman Japonca bir şeyler paylaşsam ya fotoğraf altına ya da mesaj bölümüne sorular geliyor. Ben de bu konuda bir yazı yazmaya karar verdim.

         Öncelikle neden Japonca sorusu ile başlayayım.
         Yanlış hatırlamıyorsam daha önce de bahsetmiştim; Ben Adnan Menderes Üniversitesi’nde Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği okudum. İkinci yabancı dil olarak da Japonca seçtim. Yani Japonca böyle girdi hayatıma. Yani hobi olarak öğrenmeye başlamadım. Okul ve bölümüm gereği bu dili seçtim.

         Okulda ne kadar Japonca öğrendim?
         Okulda haftada 4 saatlik seçmeli ders olarak görüyorduk Japoncayı. 4 yıl boyunca gördük. Hiraganayı okuyup yazabilecek kadar öğrendik. Ders kitabı olarak da Minna no Nihongo’yu kullanıyorduk. 25. Üniteye kadar geldiğimizi hatırlıyorum.


         Şu an Japonca için ne yapıyorum?
         Ünversiteden mezun olduktan sonra Japoncamı geliştirebilmek ve Japonca sınavına hazırlık için (TUREB’in açtığı sınav) kursa gitmeye karar verdim. Bunun için İzmir’e taşındım. Çünkü Kuşadası’nda Japonca kursu bulamadım. İzmir’de de uzun bir süre aradıktan sonra Hacettepe Akademi’yi buldum. Yanlış bilmiyorsam en fazla 4 ya da 6 kişilik gruplar için sınıf oluşturuluyor ama ben birebir ders alıyorum. Öğretmenim Türk ama kendisinden çok memnumum. Yine Minna no Nihongo (Herkes için Japonca) kitabını kullanıyoruz ama üniversitedekinin aksine bir de alıştırma kitabı var. Onun haricinde derslerde dinleme, okuma, soru-cevap kısımları falan oluyor. Bazen çeviri de yapıyoruz.
         Ben ilk başta 60 derslik bir kur aldım. Haftada sadece bir gün gidebildiğim için oldukça uzun bir süredir gidiyorum. (4 ay da bir ara verme durumumuz oldu.) şimdi bu kurun neredeyse sonlarına gelmek üzereyiz. Henüz seviyemi yeterli bulmadığımdan ikinci 70 saatlik kurumu da aldım. Şu an devam eden kur biter bitmez ara vermeden ona başlayacağız.

         Bir kurun sonunda ne kadar Japonca öğrenebildin?
         Ben okulda gramer konularını gördüğüm ve en azından Hiragana alfabesini bildiğim için biz bazı kısımları hızlı geçiyoruz. Daha çok eksiklerim üzerine yoğunlaşıyoruz. Mesela ilk dersimize Katagana alfabesini öğrenerek başlamıştık. Asıl hedefim de TUREB’in sınavını geçmek olduğu için de konuşma ve çeviri üzerinde ilerlemek istiyoruz. Ama şunu söyleyebilirim ki ilk kur sonunda birinci kitaptaki 15 üniteyi bitirmiş oluyorsunuz. Sanırım bu da B seviyelerinde bir yer oluyor.
         Umarım sorularınızı cevaplayabilmişimdir. İnstagramdan sık sorulan soruları seçip cevapladım. Daha sonra Japoncayla ilgili başka yazılar da yazacağım. Ama bundan sonraki yazım “Hangi yabancı dili seçmeliyim?” sorusu üzerine olacak.

         Beni instagramdan takip etmek isterseniz kullanıcı adım @elif_ayvaz

2 yorum:

Handan dedi ki...

Metos da ilk kuru bitirdi geçen hafta. Sanırım kırk saatlikti. Yarın yenisine başlıyor. Bana kalsa öğrenilecek gibi değil pek zor ama anime dünyası sağolsun, ilgisini çekti bi kere :)

Elif Ayvaz dedi ki...

Zor bir dil ama öğrenmesi zevkli @Handan. Erkek arkadaşım da sürekli anime izliyor ve benden çok kelime biliyor. :)) Ben anime pek sevmediğim için pek izlemiyorum. Ama bu ara Anne dizisinin Japon versiyonunu izliyorum youtubedan. :)