11 Şubat 2017 Cumartesi

Japonca'ya Nasıl Çalışıyorum?

         
         Merhabalar,
         Bugün Japonca ile imtihanımı anlatacağım. :) Çünkü benim için ders çalışmak çok zor ve ben ders çalışmayı hiç sevmiyorum. Aslında kitaplar gayet eğlenceli, resimli resimli zaten. Ama işte benim tembelliğim…
         Daha önce kursa gittiğimden bahsetmiştik. Kursta hangi kitaplar kullandığımızı ve hangi yolları izlediğimizi anlatayım önce.


         Şu kitaptan önce işleyeceğimiz konunun kelimelerini öğreniyoruz, sonra da gramerini anlatıyor hocam. Kitabın adı Minna no Nihongo, Herkes için Japonca diye çevirebiliriz. Açıkça söylemek gerekirse Türkiye’de pek Japonca kaynak bulmak zor ve benim incelediğim kitaplar arasında ben en iyisi olarak bu kitabı gördüm ki hocam da üniversitede bu kitaptan eğitim almış. Bizim üniversitede de bu kitap işleniyordu ama bizimki çok daha özetlenmiş haliydi.


         Daha sonra da görselde gördüğünüz kitap-lar-dan alıştırmalar yapıyoruz. Kırmızı kapaklı olanda ilk 15 konu vardı. 


O bitince turuncu kapaklı olan kitaba başladık. Bu kitapta da okuma, yazma, dinleme gibi bölümlerde alıştırmalar var. Onları yapıyoruz.


         Bir de Kanji var tabii. Japonca’nın en büyük olayı kelime ezberlemekse ikinci büyük olayı da Kanji ezberlemek bence. Şimdi benim elimde iki tane Kanji kitabı var. Sarı kapaklı olanı hocam bir öğrencisinden aldığını söyledi. Ben JLPT sınavına girmek için onu almıştım hocadan. Daha yeni başlıyoruz çünkü Kanji çalışmaya ve bu kitapta Kanjiler resimlerle anlatılmış. 


Kendim çalışırken fena değildi. Turuncu kapaklı olan kitabı ise hocadan yeni aldım. Açıkça söylemek gerekirse bu kitabı diğerinden daha çok sevdim. Çünkü bunda alıştırma yapacak alan daha fazla. Diğer kitapta bu alan hem çok küçük tutulmuş hem de bana sanki verimli olamıyormuşum hissi veriyordu.


         Görselde de birinci kitap resimli olan kitap, ikincisi ise sonradan aldığım kitap.
         Bir de ben ek olarak her konunun kelimelerini küçük bir deftere yazıyorum. Onun fotoğrafını çekmemişim ama genellikle montumun cebinde taşıyorum. Otobüste, metroda okumak için çok iyi oluyor.

         Japonca ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şeyler varsa seve seve başka yazılar hazırlayabilirim bu arada.

Hiç yorum yok: