10 Mart 2017 Cuma

A Muse / Eun Gyo

         


         Bugün size izlediğim bir filmden bahsedeceğim. Bu arada Ali’yle birlikte de bir sürü film izliyoruz ve ben her seferinde bu film bloga yazmalıyım desem de unutuyordum. Ama artık izler izlemez afişini kaydediyorum ki yazmayı unutmayayım.
         A Muse, Kore yapımı bir film. Oyuncuları Hae Il Park, Mu Yeol Kim ve Go Eun Kim. Açıkçası ben Go Eun Kim var diye izlemeye karar verdim filmi. Çünkü bu kızımız Goblin dizisinde oynadı ve ben baya beğeniyorum bu kızı. Onu da yazacağım inşallah bir ara.
         Neyse gelelim filmin konusuna. Milli şair bir büyükbabamız var 70 yaşında. Bir de bunun gözde öğrencisi var Yürek isimli kitabı olan.
         Benim kız Eun Gyo rolünde bir liseli öğrenciyi canlandırıyor. Neyse Eun Gyo bir şekilde büyükbabanın evine temizlik falan yapmaya falan gelmeye başlıyor. Büyükbaba da gel zaman git zaman kıza âşık oluyor ve bundan etkilenerek bir öykü yazıyor.
         Gözde öğrencisi de hocasını kıskandığından ve yazması gerektiği öyküyü de yazamadığından bu öyküyü alıp kendi adına bastırıyor ve ödül falan kazanıyor. Tabii büyükbaba çok kızıyor ve olaylar kızışıyor.
         Ben filmin konusunu okuduğumda baştan çok sinirlenmiştim bu nasıl film diye. Çünkü 70 yaşındaki adam bir lise öğrencisine aşık oluyor diyordu ve +18 uyarısı vardı. Ama büyükbaba ile kız arasında gerçekte öyle bir olay geçmiyor. Yani büyükbaba kız ile seviştiğini görüyor rüyasında ama kendisini de genç haliyle görüyor. Zaten öyküsünde de genç halini yazıyor. Yani bana göre bir pedofili olayı yok içinde. Zaten –yine bana göre- aşk dediğimiz şey çok farklı şekillerde zuhur edebilir ve her bünyede etkisi farklıdır. Bunun haricinde bir tane daha +18 sahne var filmde.
         Bu film Go Eun Kim’in ilk filmiymiş. 2012 yapımı. Baya da eleştirilmiş yaşı küçük ama nasıl böyle açık sahneler çeker diye. Tartışılır tabii ama 5 tane ödül almış film.
         Büyükbaba ile ilgili de bir sıkıntım var. Güya adam 70 yaşında ama maşallah hiç yıpranmamış. O kadar dinç ki. Yani duruşu, yürümesi falan. Onun haricinde sanki yaşlı bir adam oynasaymış daha iyi olurmuş gibi geldi bana zira adamın makyajı çok yapmacık duruyordu. O adam 70 gibi hiç göstermiyor bence, en fazla 50 olabilir.
         Onun haricinde ben büyükbabanın evine aşık oldum. Ormanın içinde, içi kitap dolu bir ev ve salonun bir kısmı büyük büyük camlı. Keşke. İnşallah. Âmin. :)
         
        
        



Hiç yorum yok: