25 Mayıs 2012 Cuma

Oyun ve Oyuncak Müzesi


Pazar günü döndüm Balıkesir’den. Salı günü de İzmir’deydim. Arkadaşımla sözleşmiştik. Kendisi bana şehir rehberliği yaptı biraz. İlk önce Asansöre çıktık. Oradan İzmir’in manzarası harika bu arada.
            Daha sonra da Oyun ve Oyuncak Müzesi’ne gittik. Ben bu müzeyi bir blogda okumuştum. Çocuklarınızı götürebilirsiniz, güzel bir hafta sonu etkinliği olur yazıyordu. Biz de kocaman çocuklar olarak kendimizi gezdirdik. :))
Yürüyerek dolaştık her yeri. İzmir’i tam bilmediğim için doğru koordinatları veremeyeceğim maalesef. :(


            Bu hafta müzeler haftası olduğu için giriş ücretsizdi. Ne kadar şanslıyız, değil mi?


            Bazı müzelerde çekime hiç izin verilmiyordu. Ama uzun zamandır flaşsız fotoğraf çekebileceğimizi söylüyorlar. Belki de talep doğrultusunda böyle bir karar alınmıştır, bilemiyorum. Tabii ki flaşsız olmasının nedeni eserlere zarar vermemek için. Buna sonuna kadar katılıyorum ve saygım da sonsuz.





1800lerden 1900lerden kalma oyuncaklar vardı müzede. Şaşırıyor insan taa o zamandan bu zamana nasıl gelmiş bunlar diye. Bir yandan da bugüne değin çok da yaratıcı şeyler üretilememiş. O da dikkat çekiciydi bence.




Bu da Atatürk'ün manevi kızı Ülkü Hanım'ın küçükken yaptığı bir resim. 



O gün bir de Mask Müzesine de gittik. Onu da başka bir postta anlatacağım. 

2 yorum:

cigdemonur2 dedi ki...

Merhaba, müzeyi bir parça gezmiş oldum, mask postunda güzel.Biz İzmir'e gittiğimiz gün mask müzesi kapalı olduğundan gezememiştik.

Elif Ayvaz dedi ki...

Merhaba. Teşekkür ederim. :)
Ben salı günü gitmiştim yanlış hatırlamıyorsam. Belki siz hafta sonu gittiyseniz... Özel işletmeleri haftasonlarında kapatıyorlar ya. Belki ondandır.