26 Nisan 2013 Cuma

23 Nisan Çocuk Şenliği


      
         Biraz gecikmeli de olsa 23 Nisan’da yaptıklarımızı yazayım dedim.
         23 Nisan Çocuk Şenliği için dernekte bir sürü uçurtma hazırladık, yüz boyası ve top aldık. Çuval yarışı için de sağolsun bir restoran çuval verdi çokça. Yıkadık temizledik.

         Uçurtma yapmak ne zormuş yahu! Çocukken hiç böyle zorlanmazdık. 25 tane falan yaptık ama 3 gün boyunca da uğraştık arkadaşlarla. Yok kuyruğu, yok terazisi… Çocukken hiç bu kadar uğraştığımı hatırlamıyorum ben. Yapıyorduk, uçuyordu o. :)

         23 Nisan günü de Kuşadası Yeniköy’e gittik. Yeniköy İlkokulu’na. Tam bir köy okulu dediklerinde inanmamıştım arkadaşlara. Onlar daha önceden gitmişlerdi oraya ve Yaylaköy’deki okula. O zaman da kitap ve oyuncak toplama kampanyası yapmıştık. Sonra da Yeniköy ve Yaylaköy’deki okullarda dağıttılar arkadaşlar. Ne yazık ki ben o projede yer alamamıştım. :(
         Küçük bir okul bekliyordum zaten ama o kadar da küçük olacağını tahmin etmiyordum. Okulda sadece 2 sınıf var. Yani toplam 40 öğrenci. 1., 2., 3. ve 4. Sınıf öğrencileri var sadece. 5. sınıflar Söke’ye gidiyorlarmış. 2 tane de öğretmeni var.
         Sınıflardan birine girdim. İlk dikkatimi çeken soba oldu. Yani sobayla ısınıyorlar. Tuvalet de bahçedeydi. Şartlar kötüydü açıkçası. Hep Doğuyu gösteriyoruz ya kötü şartları var diye Batıda, Ege’nin bağrında bir okuldan bahsediyorum şimdi. Oralar zengin, gelişmiş deniliyor ya gördüm o gün ne kadar gelişebildiğimizi.
         Eğitim hakkının bile doğru düzgün gerçekleştirilemediği bir ülkede yaşamak ne kadar üzücü. Daha çok çalışmak, daha çok çabalamak lazım.
         Neyse şenlikten okula daldık. Onlar bir program hazırlamışlardı zaten. Un üflemece, kaşıkla yumurta taşıma, kutularla yürüme, balon patlatma, yoğurt yeme yarışı ve çeşitli danslı gösteriler hazırlamışlar minikler. :) İzlerken ve fotoğraflarken kendi çocukluğuma gittim. Ağlamamak için kendimi de çok fazla sıktım. Özlemişim. Uzun yıllardır bir okulda böyle bir programa katılmıyordum. Balıkesir’deyken stadyuma giderdim hep. Hoş o da artık olmuyor ya.

         Öğretmen yüz boyatmak isteyen pek olmaz demişti ama biz olur demiştik. "Kimler yüz boyatmak istiyor, ablalarınızın, abilerinizin önünde sıraya geçin hemen." dediğinde tüm okul sıralandı arkadaşların önünde. :D Çok komikti.
         Onların yarışmaları bitince de bizim götürdüğümüz çuvallarla yarıştılar. Tüm yarışmaların birinci ve ikincilerine götürdüğümüz ufak hediyelerden verdik biz de. :)

         Daha sonra da uçurtma uçurmak ve yakan top ve istop oynamak için köy meydanına gittik. Pek rüzgar yoktu çocuklar çok hevesli olmasına rağmen. O yüzden uçurtmaları onlara bıraktık. :) Daha iyi bir günde uçururlar artık.
         Hem çocuklar hem biz gençler mutlu olarak ayrıldık oradan. İnşallah ileride hayatlarında güzel birer anı olarak kalırız. 

6 yorum:

yagoda dedi ki...

Herkes böyle senin gibi elinden geleni yapsa çok daha güzel olur her şey eminim. Güzel bir 23 nisan olmuş senin için ...

Elif Ayvaz dedi ki...

Evet, çok eğlendik.
Toplum bilincinin oluştuğu günü görebileceğime inancım var hala. :)

Ye Jades dedi ki...

Öğretmen miydin sen?

Elif Ayvaz dedi ki...

Yoo... :)Öğrenciyim. Turist rehberliği okuyorum Kuşadası'nda.

ali Rangil dedi ki...

Çok güze lbir günmüş diğer fotoğrafları da görmek isterim :)

Elif Ayvaz dedi ki...

Facebookta da varlar canım. :)