4 Ocak 2013 Cuma

Gezdim, Gördüm - Dilek Yarımadası Milli Parkı Tanıtım Müzesi


    
         Gezdim, Gördümün sonlarına yaklaşıyoruz artık. Bunun haricinde bir yazı daha gelecek ve bitecek. :)
         Maalesef 2013’e sarktı. Okul çok yoğun bu aralar. Dersler, sınavlar… Aynı zamanda açıköğretim.
         Neyse çok uzatmadan konuya geçiyorum hemen. Priene’den sonra bindik arabamıza ve Doğanbey köyüne doğru hareket ettik. Köyün girişindeydi hemen bu müze. Başlıktan da anlaşılabileceği gibi Dilek Yarımadası Milli Parkının tanıtımı yapılıyor. Bu işi alt katta bir projektör yardımıyla yapıyorlar. Üst katta ise milli parkta yaşayan tüm hayvanların doldurulmuşları var. Müzeyi gezerken bu hayvanları öldürmüşler mi diye bir soru geziyordu sanırsam herkesin kafasında. Ya da müze görevlisi böyle sorulara alışık olduğu için kimse sormadan cevapladı bizi. Bu hayvanlar yaralı olup da kurtarılamayan ya da ölü bulunanlarmış. Hiçbir canlıya kasten zarar verilmiyormuş.
         Bu müze küçükken babamla gittiğimiz bir sergiyi hatırlattı bana. Orada da doldurulmuş hayvanlar vardı. 4 ya da 5 yaşında falandım.
         Yine bol fotoğraf var. Buyrun. :)









                                                                Son Anadolu parsı.


Hiç yorum yok: