2 Ocak 2013 Çarşamba

2012’de Yarım Bıraktığım Kitaplar


  
         Eskiden çok kitap okurdum. Eskiden derken lise sona kadar falan. Bu da 2008 yılına tekabül ediyor. Haftada 3-4 kitap bitiriyordum. Ödünç veren bir kütüphaneden kitap alırdım her hafta. Normalde tek kitap alınıyordu ve okuma süresi 15 gündü. Ama ben 8. sınıftan beri üye olduğumdan ve çok okuduğumdan olsa gerek birden fazla kitap almama izin veriyordu görevli. 8. sınıf  + 4 yıl lise boyunca kütüphanedeki bütün kitapları okudum. Yabancı dildekiler hariç. En son İngilizce olanlara başlamıştım. Sonra kütüphaneyi uzak bir yere taşıdılar. Gidemez oldum. Öylece kaldı onlar.
         Liseden mezun olduktan sonra değişik bir koşturmacanın içine girdim. Hiçbir zaman kitap okumaya vaktim yok demedim. İstersek her şeye vakit ayırabiliriz. Yeter ki iyi planlayalım günümüzü. Ama okuma hızım azaldı. Artık haftada bir kitabı geçtim, bazen bir ay süründüğü oluyor elimde bir kitabın. Bu durumdan çok rahatsızım aslında. Ama ev (yalnız yaşıyorum), üniversite, sonra açıktan okuduğum üniversite, dernek işleri, yazmaya çalıştığım metinler (öykü vs.) çok fazla vaktimi alıyor. Ah bir de internet var. Bir takıldım mı kalkamıyorum başından. İnternette de sürekli bir şeyler okumaya çalışıyorum ama kitap gibisi yok maalesef.
         İşte böyle.
         Bir önceki yazımda 2012’de okuduğum kitapları yazmıştım. Şimdi de 2012’de yarım bıraktığım kitapları yazacağım. Umarım 2013’te bitirebilirim bunları.
         Denemeler “Pyrrhus ile Cineas” – Simone de Beauvoir
         Şiir Nasıl Yazılır? – Mayakovski
         Dresden Gecesi -  Ladislav Mnacko
         Milana’ya Mektuplar – Kafka
         Mahrem – Elif Şafak
         Bit Palas – Elif Şafak
         İçimdeki “Sen” Kırıntıları – Özgür Gümüşsoy
         Gölgeler Kitabı – James Reese 

         8 tane yarım kitabım var. Tez zamanda bitirebilmek ümidiyle.
         Var mı sizin de yarım bıraktığınız kitaplar?

Hiç yorum yok: