28 Ağustos 2011 Pazar

Almayacaklarım – I


Serrose'nin blogunda gördüm bunu. O bir süredir yapıyor ve benim çok hoşuma gitti. Yani tüketim çılgınlığının – ya da sadece benim tüketim çılgınlığımın- önüne geçmek için güzel bir atraksiyon bence. Ve tabii bunda 16 Eylülde Kuşadası’na gidecek olmam –biletimi aldım dün- ve orada tek başıma yaşayıp hem de öğrenci olarak, kirayı da tek başıma ödeyecek olmamın da büyük etkisi var tabii. Kuşadası için çok pahalı bir yer diye bahsediyorlar hep. Ve bu beni çok korkutuyor. Ya geçinemezsem ya yetiremezsem parayı diye. O yüzden artık bazı harcamalarımı kısıtlamaya karar verdim. Bu sayede bir çok eşyamın olması ve eve sığamama gibi bir külfetten de kurtulacağımı düşünürsek bu bir taşla iki kuş vurma olayına dönüşür. ;)
1-    Kırtasiye: Benim çok fazla kırtasiye malzemem var. Kalemler, kâğıtlar, boyalar falan filan. Dolu yani her yer. Ama o kadar güzel ürünler çıkarıyorlar ki görünce dayanamıyor insan. İşte artık bu olaya dur deyip daha fazla almamayı planlıyorum.
2-    Kırmızı Ruj: Bir sürü kırmızı rujum var. Hepsinin aynı renk olmasının tek nedeni de istediğim tonu bir türlü bulamamam. Bir de doğru düzgün makyaj yapmadığımı göz önünde bulundurursak boşuna para döküyorum ben o rujlara. Cık. Almayacağım bundan sonra.
3-    Kitap: Bunun önüne geçebilmem çok zor ama bunu da yapmak zorundayım. Parasından geçtim, hiçbir şekilde sığamıyorum bulunduğum odaya. Yurtta da öyleydi bu, evimde de öyle. Hatta evde odam tıka basa kitap dolu. Arkadaşımdakiler ve hediye ettiklerim de hariç. Elini attığın yerden kitap çıkıyor. O yüzden artık çok fazla kitap almamaya karar verdim. Hele ki bir girişte 5 – 10 kitap olayına hiç girmeyeceğim. Ayda en fazla 2 kitap alma hakkı tanıyorum artık kendime. Zaten kitaplar da çok pahalı, deyip kendimi avuturum umarım. ;(( En çok bu zorlayacak beni. Biliyorum. Ama planladım, olacak!

Ara ara böyle almayacaklarım postu hazırlamayı düşünüyorum. Buralara harcamadığım paraları biriktirip belki güzel bir şeyler yaparım, kimbilir…

6 yorum:

Unknown dedi ki...

isabetli kararlar vermişsin canım kitaplar gerçekten çok pahalı, kuşadasında hangi bölüm okuyacaksın ? allah yardımcın olsun şimdiden

Elif Ayvaz dedi ki...

Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği bölümüm. Geçen yıl Aydın'da hazırlık okumuştum, şimdi artık bölümüme başlayacağım.

Amin. İnşallah.

serrose dedi ki...

Oh oh almayalim :)

Kusadasi guzeldir candir tadini cikar.Umarim seversin.
Benim bir arkadasim kitapci bir sey lazim olursa yardimci olabilir diye dusunuyorum.
Merkez tansasin arkasinda insan okur kitapevi selamimi soyle ugrarsan ;)

Elif Ayvaz dedi ki...

Mutlaka giderim o zaman. Selamını da ileteceğim.

Hoşgeldin bu arada.

serrose dedi ki...

Hosbuldum :)

http://www.facebook.com/home.php?ref=hp#!/profile.php?id=100001183195499

umarim link gorunur

Elif Ayvaz dedi ki...

Bakıyorum şimdi. Teşekkür ederim. :)