22 Haziran 2011 Çarşamba

Döndüm - 2

Ertesi gün yine gittik. Öğleye kadar çalıştık. Bu arada ninem de bağdan asma yaprağı topluyordu. Evet, o tarlanın içinde bir de küçük bir bağ var. Öğlen eve gidiyorduk. Bir çanta toplamış. Ben çantayı Ninemin
elinden aldım, önden gidiyordum. Nohudun hemen yanında da mısır var. Mısırların içinden geçerek çıkıyorsunuz yukarıya. Giderken bir şey gördüm kımıldayan. Hiç aklıma gelmiyor yılan olabileceği. Zaten önce kuyruğunu gördüm. Anlamadım tabii ne olduğunu. Bir baktım. Kocaman kafası var. Yılan var diye bağırdım. O da yukarı doğru çıkıyor bu arada. Dedem elinde sopayla koştu ama yakalayamadı. Gitti.
Bonzirik diyorlar onlar bu yılana. Oyun yapıyor insana diyor ninem. Zehirliymiş. Bu kez korktum ama. Bir metreden fazlaydı boyu. Ayy, yine gözümün önüne geldi bak!

Neyse, unutalım o soğuk hayvanı. Eve geldik. Yemek falan yedik. Sonra ninemin topladığı yaprakları şişelere doldurmaya başladık. Pet şişelere koyuyoruz biz. Ama şişenin içi kuru olacak ve yapraklarda. O zaman ne tuz koymaya ne de su koymaya gerek kalıyor. Ağzını da hava almayacak şekilde sıkıca kapattın mı tamam. Kışın yemeğe hazır hale geliyor. Saracağımız zaman şişeyi kesiyoruz. Yaprakları da sıcak suyun içinde beş-on dakika bekletiyoruz ve sarıyoruz.
Evdeyken bana da doldurmuştuk küçük şişelere. Kuşadası’na götüreceğim okula giderken. Çünkü ben sarmasız yaşayamam. :P
Ninem sonra iç hazırlamış. Canım çok istiyordu ne zamandır, vakit bulup da saramadım dedi. Biz de iki tencere sarma sardık kalan yapraklarla. Bu arada da beş şişe doldurmuştuk. Akşam da afiyetle yedik sarmalarımızı.
Perşembe günü de köyün çıkışında bir bağımız daha var. Oraya gittik hep beraber. Ben anlamam yaprak toplamaktan falan ama annem böyle uçlarından uçlarından al dedi. Üzümlerin etrafındakileri fazla elleme dedi. Üzümler sıcaktan yanmasın diyeymiş bu. Ben de öyle topladım onlara baka baka. İki çantada oradan topladık. Eve geldik, onları da koyduk şişelere. Tam 18 şişe yaprak oldu. Herkes yesin, herkes doysun. ;))
Cuma günü de erkenden kalktık ve eve geldik. ;))





Hiç yorum yok: