25 Ocak 2011 Salı

Okumak ve Yazmak

Matbaada çalışırken sabahları pek iş olmazdı. Bir şeyler okumak adına bir foruma üye olmuştum. Çünkü kitap okuyamıyordum akşamları yorgun olarak eve döndüğümden. İlk başta çekinsem de yavaştan yavaştan yazılarımı yayınlamaya başlamıştım orada.
Sonra sonra daha çok şey okuyabilmek için daha çok foruma üye oldum. Şimdi sayısını bile hatırlamadığım kadar çoklar hem de.  Hatta birinde bir süre editörlük bile yapmıştım. Sonra sonra soğumaya başladım oralardan. Bir sürü olaylar oldu. İnsanların egoları o kadar kabarmış ki sanalda bile birbirlerine üstünlük taslamaya başladı. Ben mutlu mesut paylaşımlarda bulunurken arka planda meğer ne biçim entrikalar dönüyormuş (!). tabii ben bunları çok sonradan öğrendim. Herhalde küçüğüm diye (çünkü editörlük yaparken 18 yaşındaydım) ya da pek alakam olmadığından hiçbir şeyden haberim olmadı benim. Bütün bu olaylar ortaya döküldüğünde bomba etkisi yaptıydı forumda. Herkes bir yana dağıldıydı. Birbirini suçlayan bir sürü insan. O zaman nasıl soğuduysam ben de gidiş o gidiş.
Çok uzun bir süre o ve başka bir site daha vardı ona girmedim. Çok saçma geliyor bana sanaldan biriyle tartışmak. Onların tartışmak değildi daha doğrusu. Sokak kavgasından beterdi bence.
Daha sonra bir sürü siteye daha üye oldum. Ama tartışmalara girmemeye özen gösteriyorum hala. Çekindiğimden değil asla, çok seviyesizleştiği için. Yoksa sonuna kadar tartışabilirim.
Ama o tartışmalardan öyle tiksinmiştim ki kendi başıma bir şeyler yapmak istiyordum. Bir sitem vardı liseye giderken ama onu kimse bilmiyordu. Onu kapattım ve blog dünyasına bir giriş yapayım dedim. O günden sonra da bloguma yazmaya başladım. Biliyorsunuz işte: www.yalanciakasya.blogspot.comOrayı seviyorum. Orası evim. Kimse yok. Kural yok. Kendi başıma takılıyorum.
Şimdi bu saatten sonra da başka bir yerlere üye olmak istemiyorum pek. Tahammül edemiyorum artık saçma sapan şeylere. Tamam çok kaliteli ortamlar var. Çok iyi yazan adamlar var. Üstelik okumaktan hep keyif aldığım insanlar da var. Ama sırf o ortamlar itici geliyor diye uğramak istemiyorum oralara.
O sevdiğim adamların bir çoğunun kitabı var ya da bir çoğu kitap çıkarmaya başladı zaten. Artık birebir takipteyim bazılarını. Bazılarının da benim gibi blogu var. Kim bilir belki onlar da sıkılmışlardır o tür ortamlardan. ;))

Hiç yorum yok: