10 Mart 2013 Pazar

Kadınlar Günü ve Evcilik


            
         Dünya Kadınlar ya da Emekçi Kadınlar Günümüz kutlu olsun!
         Bir güne sığdırmamak lazım ama öte yandan da bir günümüz olması da güzel. Dün gece eve geç geldiğimden yazamadım. Bugün yazıyorum.
         Dün gece Kuşadası Fotoğraf ve Sinema Sanatı Derneği’nin (KUFSAD) bir etkinliğine katıldım. Bingöl Elmas’ın yönettiği Çocuk Gelinlerin Öyküsü – Evcilik adlı belgeselim gösterimi vardı. Ardından da Bingöl Elmas Hanımla bir söyleşi gerçekleştirdik.
         Bingöl Hanım daha önce de böyle işlere imzasını atmış. Bu kadar önemli bir konuya dikkat çekmek için yaptığı çalışmalar gerçekten takdire şayan. Çocuk gelinler kendi öykülerini anlatıyorlardı. Bir kadının “Kendim bir çocukken doğurduğum çocuğa annelik yapmamı bekliyorlardı. Çocuğumu hiç istemedim. Onu kendimden bir parça gibi benimseyemedim.” Cümlelerindeki çığlık hâlâ kulaklarımda.
         Aileler, töreler, elalemlerin karar vermesiyle bitmiyor oysa ki. Bir çocuk gelin oluyor ve bir sürü yıkım yaşanıyor. Doğurduğu çocuklara da ne kadar anne olduğu/olabildiği tartışılır. Yan yana büyüyen iki çocuk kardeş olabilir anca.
         Kapı girişinde de kadına yönelik yapılan her türlü şiddete dikkat çekmek için mor kurdele dağıtan ÇYDD’den dernekdaşlarım vardı.
         *Fotoğrafı etkinliğin facebook sayfasından aldım.
         KUFSAD’ın sayfasına gitmek için tıktık.

Hiç yorum yok: