18 Haziran 2012 Pazartesi

Monte Kristo Kontu (Le Comte De Monte Kristo)



Uzun zamandır dizi postu girmiyordum. Tabii ki izliyorum. Hatta bu ara işsiz güçsüz olmamdan dolayı daha çok izliyorum. İşte yeniden dizi postu hazırlamaya karar verdim.
         Monte Kristo Kontu’nu duyanınız, okuyanınız olmuştur muhakkak. Alexandre Dumas’nın romanı.
         Ben kitapların dizilerini ya da filmlerini izlemeyi severim. Çoğu şeyleri değiştirdikleri için pek seven olmaz aslında ama Monte Kristo Kontu’nda birebir aynısını aktarmışlar. O yüzden çok mutlu oldum.
         Türü: Dram/Tarih/Gerilim/Macera/Romantik
         Mini Dizi (Sadece 4 bölüm)
         Konusuna gelecek olursak şöyle: Monte Kristo Kontu, Alexandre Dumas’nın romanı. Yazarın başyapıtlarından biri olduğu kabul edilir. Dumas’ın 1844 yılında yazımını bitirmesinden sonraki 2 yılda, 18 bölümlü bir seri olarak yayınlanmış.
         Romanda yer olan olaylar Fransa, İtalya ve bazı Akdeniz adalarında geçer. Suçsuz yere hapse atılan Edmond Dantes’in tutulduğu İf Şatosu’ndan kurtulup Monte Kristo adasındaki hazineyi bulmasından sonrasını anlatır. O artık Edmond Dantes değil Monte Kristo Kontu’dur ve kendisini hapse attıran, nişanlısını elinden alan ve babasının ölümüne sebep olan insanlardan intikam almak için yaşamaktadır.
         Romanda da dizide de o dönemde Avrupa’daki Türk algılayışı hakkında bazı küçük ipuçları da romanda yer almaktadır. Bir zamanlar Osmanlı İmparatorluğu’nu epey meşgul etmiş Tepedelenli Ali Paşa’nın adı da sık sık geçer. Bu da romanın ve dizinin ilginç noktalarından biri bence.
         Tabii benim için en iyi yanlarından birisi de başrolde Gerard Depardieu’nun olması. Kendisi sevdiğim oyunculardan biridir çünkü.
         Güzel bir romandır. Okumanızı ve izlemenizi tavsiye ederim. Hangisi daha çok hoşunuza giderse artık. :))

Hiç yorum yok: