5 Ocak 2018 Cuma

Aralık Kitapları

         


         2017’nin son kitapları ile sendeyim bilog. 2017 için okuma hedefim 75 kitaptı ve hedefimi tamamladım. Üniversiteye başladığımdan beri bu kadar okumamıştım hiç O yüzden mutluyum. Ama lisede 125-150 civarı okurdum ortalama. Yarısı kadar okumak üzücü ama şartlar farklı diyelim.
         Gelelim kitaplara. Aralık ayında 11 kitap okudum. Hedefimi tutturunca da okumayı bıraktım. Aslında bırakmadım yine okudum da az okudum ve başka bir kitap bitirmedim. Yılın son günlerinde gözlerimi biraz yorgun hissediyordum. Fazla zorlamak istemedim açıkçası. Kitap adlarının üzerine tıklayınca uzun yorumuma ulaşabilirsiniz. Ayın ilk kitabıyla başlayalım öyleyse.
         Hobbit: Fantastik tür ile aram iyi değil aslında benim ama Ali zorla hepsini izletti bana ve sevdim sonrasında. Kitaplarını okumak istiyordum bu yüzden. Hobbit ile başladım. Yüzüklerin Efendisi serisini de bulunca okuyacağım. Güzel bir kitaptı.
         Kutsal İnek: Ali’ye sordum nasıl bir kitap diye. Komik dedi bana. Ama ben o kadar komik olduğunu düşünmedim açıkçası. Eğlenceli bir kitaptı ama ortalamanın üzerine çıkamadı bence.
         Bir Çuval İncir: Cumhuriyet Dünya Klasikleri birkaç eksikle de olsa elimde mevcut ve ben bu seriyi bitirmeye karar verdim. Bir Çuval İncir, bir oyun metni. Politik Güldürü olarak geçiyor. Olay sarayda geçiyor. Oldukça güzeldi bence.
         Gözleri İntihar Mavi: Bu kitabı daha önce okumuştum ben. Balıkesir’deydi, İzmir’e getirince yeniden okumak istedim. Bazı duyguların aynı kalmasını, bazıların ise tamamen değişmesini görmek güzeldi.


         Kocan Kadar Konuş – Diriliş: İlkini okumuştum, ikincini de okumak istedim. Gülmeye ihtiyacım vardı açıkçası. Bunu e-kitap olarak okuduğum için fotoğrafı internetten.
         Kabil: Jose Saramago da birçok yazar gibi intagram ve youtube ünlüsü. Herkes okuyor mübarek. Ama bana çok inandırıcı gelmiyor bazen ve bu da beni rahatsız ediyor. Bu kitabı da 2011 yılından beri kitaplıkta bekletiyorum o yüzden. Artık bir okuyayım dedim. Yazar, Kabil’in bilinen hikâyesinden çok ötelere götürüyor insanı. İronik bir kitaptı bana göre.
         Altın Çiftlik: Bu kitaba sene başında başlayıp sonra bir kenara atmıştım. Bitireyim dedim. Bir tarafı Osmanlıca bir tarafı Türkçe kitabın. Ben Osmanlıca tarafından okudum. Zeynep adlı bir kızımızın hayatını anlatıyor kitap.
         Kimi Kısa Öyküler: İçinde şiir şeklinde yazılmış hikâyeler var. Ege bölgesinde yaşanmış olaylar diyebiliriz bunlara. Bir toplantıda verilmişti bana. Satışı ya da baskısı olduğunu düşünmüyorum.
         Hayvanlarda Tanrılara Sapiens: Bu kitaba da çok öncelerde başlamıştım. Sanırım bir buçuk yıl önce falan. Güzel bir kitap ama bazen bu kadar çok bilgi beni sıktığı için bıraktım, bazen de insandan tiksindiğim için bıraktım. Ama özünde güzel ve faydalı bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bu arada sadece geçmişten günümüze bir sıralama yapması değil günümüzden ileriye gitmesini çok sevdim.
         Yahudiler: Bu da bir oyun metni. Hıristiyanların Yahudiler üzerindeki öryargısını anlatıyor.
         Bizans: Yine bir oyun metni. 29 Mayıs 1453’te Bizans’ın düşüşünü anlatıyor kısaca. Çok güzeldi bence.

         

10 yorum:

Umman Aslan dedi ki...

Maşallah size. 75 kitap hiç de az değil bana göre. Çok okumak isteyip de 4 çocukla bunu yapamayanlardanım ben de:) "Hayat şartları" dediğiniz gibi. Gözleri intihar mavi adı çok ilgimi çekti. Size okumakta başarılar:)❤

Adsız dedi ki...

teşekkürler.Takipteyiz

EĞİTİM PINARI dedi ki...

Ziyarete geldim, beklerim.

Adsız dedi ki...

Malatya Kernek Oto Kiralama Olarak takip ediyorum blogunuzu gerçekten harika paylaşımlar yapıyorsunuz.

a dedi ki...

malatya oto kiralama
thanksss

a dedi ki...

malatya oto kiralama
malatya oto kiralama

a dedi ki...

malatya oto kiralama
Türkiyenin en büyük araç kiralama şirketi

محمج احمد dedi ki...


سكس

افلام نيك

سكس عربى

سكس امهات

سكس حيوانات

سكس محارم

محمج احمد dedi ki...

افلام نيك

افلام سكس

سكس مصرى

سكس هيجان

صور سكس

سكس حيوانات

a dedi ki...

malatya oto kiralama
araç kiralama
oto kiralama