30 Temmuz 2017 Pazar

Mayıs, Haziran ve Temmuz Kitapları

         
         Merhabalar;
         İşten güçten yine yazamamaya başladım. Boş vakitlerimde de aman biraz okuyayım aman biraz Japonca ders çalışayım derken vakit geçip gitti. Tabii bir de bunda nişan telaşımız vardı. Evet, sonunda Ali’yle nişanlandık! :)
         Evde pek kitap okuyamasam da işe gidip gelirken okumaya çalışıyorum. Sayıları az ama yine de burada da olsun istiyorum. Kitap isimlerine tıklayarak asıl, uzun yorumlarıma ulaşabilirsiniz.

         Mayıs kitaplarım ile başlayayım:
         Mayısta 3 kitap okumuştum. Mayıs yoğun bir aydı, hatırlıyorum.


         SuniTeneffüs: Bu kitabı üniversite birinci sınıfta almıştım yanlış hatırlamıyorsam. Bir iki kez okuma girişimim olsa da başarılı olamamıştım. Ama bu yıl kitaplığımdaki kitapları en azından azaltmayı hedeflediğim için yeniden bir şans vereyim dedim. Yavaş ilerleyen bir kitaptı. Çok etkilendiğim bir kitap olmadı açıkçası.


         Türkve Batı Kültürü Üzerine Denemeler: Yerdeniz Kitapçısı diye bir kitapçı var Kıbrıs Şehitleri Caddesi’nin ara sokaklarından birinde. Kapının önüne koyduğu sepetten seçmiştim bu kitabı. Ben iki kültür arasındaki farklar yada benzerlikler üzerine yazılar bekliyor olsam da daha çok anıtsal yapılarla ilgili bir kitaptı.


         Valla Kız Değilim: Bu kitabı e-kitap olarak okudum. Aziz Nesin seviyorsanız sevebileceğinizi düşünüyorum.

         Haziran Kitapları


         Haziranda 6 kitap okudum. Nisanda 2, Mayısta 3 kitap okuyunca bu sayı bana daha iyi geldi açıkçası.
         Pesimisyon: Erdi’nin elimdeki son kitabını okudum. Bilerek bekletiyordum ama sanki tıkanma yaşıyormuşum gibi gelince seveceğimi bildiğim bir kitap okuyayım dedim.
         Adam ve Oyun: Açıkçası hem biraz sıkıcı hem de merak uyandırıcı bir kitaptı ama yine sonu olmayan bir kitap seçtiğim için kendi kendime sinirlendim. :)
         Black Beauty: Aslında her ay bir tane İngilizce kitap okuma gibi bir hedefim var ama pek gerçekleştiremiyorum. Bu kitabı e-kitap olarak okudum. Türkçeye Siyah İnci olarak çevrilmişti. Çocuk kitabı olarak geçiyor olabilir.
         Deliduman: İlk Emrah Serbes okuyuşum ama beklentim çok yüksek olduğu için istediğim randımanı alamamıştım.
         Mavi Sürgün: Nasıl bir Balıkçı hayranı olduğumu bilmeyen yok artık. Bu kitapta da sürgün edilişini anlatıyor Balıkçı.
         Karanlığın Günü: Haziranda bir Ankara seyahatim oldu. Uçakta falan okurum diye yanıma almıştım ama sanrılı sayıklamalı bir kitaptı. Pek sevememiştim.

         Temmuz Kitapları


         Temmuzun bitmesine bir gün daha var ama şu an okuduğum kitabı bitirebileceğimi düşünmüyorum açıkçası. O yüzden 5 kitap ile sonlandırdım diyelim.
         Kul: Seray Şahiner kitaplarını çok merak ediyordum çok konuşulduğu için. Ama sanırım yanlış kitaptan başlamışım. Sevemedim.
         Ağustos Böceğinin Sekizinci Günü: Çok severek okuduğum bir kitap oldu. Açıkçası değişik Japon yazarlar okuma isteği var bir süredir içimde Japonca öğrendiğimden. İnşallah bir gün Japoncasından da okuyabilirim.       
         April Çizgi Klasik: O. Henry: O. Henry’nin hikayalerinin çizgileştirilmiş hali. Sıcak havalarda fena gitmedi hani.
         Kore’deki Çatı Katımdan Sesleniyorum: E-kitap olarak okudum. Açıkçası bu kitabı da öven çoktu ama ben o kadar da sevmedim.

         1984: Benim için geç kalınmış bir kült kitap okuması. Anlatılanın bir gün gerçek olabilme ihtimalini bile düşünmek ürkünç bir şey.

Hiç yorum yok: