25 Ekim 2014 Cumartesi

Kitap Meydan Okuması (Geriye Kalan Sorular)


Şu Kitap Meydan Okuması şeyini bitiremedim bir türlü. Araya hep bir işler giriyor. Hem çok yoğunum hem de ortaya hiçbir şey çıkmıyor. Görünürde bir şey de yok. “Kafamı toparlayamıyorum bir türlü.” teranelerinden de çok sıkıldım. Bu da can sıkıcı artık. Bir garip zamandayım/yerdeyim. Geçmiyor bir türlü. Toptan yazayım da çıksın aradan en iyisi.

6. gün: Seni hüzünlendiren bir kitap
Ben Nojoud 10 Yaşında Bir Dulum-Nojoud Ali. Bu kitabı okurken çok kötü olmuştum. İsyan etmiştim ama geçmiyor işte bir türlü.
7. gün: Sana kahkaha attıran bir kitap
Pucca candır. Kitapları da hem yer yer hüzünlü hem de kahkaha attırandır.
8. gün: En abartılmış bulduğun kitap ("Nesi bu kadar meşhur bu kitabın, anlamıyorum?" gibilerinden)
Orhan Pamuk’un Masumiyet Müzesi isimli kitabı hariç tüm kitapları, geçenlerde okuduğum Duvarların Dili Olsa isimli kitap ve İki Cami Arasında Aşk. İkincisi de çıkmıştı ama kitaba o kadar sinir olmuştum ki elime alıp incelemedim bile. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. :)
9. gün: Sevmem sanıp da sonunda sevdiğin bir kitap
Orhan Pamuk-Masumiyet Müzesi. (Tek sevdiğim kitabıdır.)
10. gün: Sana evini, yuvanı hatırlatan bir kitap
Neden bilmiyorum ama Sabahattin Ali’nin tüm kitapları.
11. gün: Nefret ettiğin bir kitap
Elif Şafak’ın Baba ve Piç haricindeki tüm kitapları.
12. gün: Hem sevip hem nefret ettiğin bir kitap
Trevanian-Şibumi (Sevmek kısmı daha ağır basıyor gerçi.)
13. gün: En sevdiğin yazar
Hakan Günday, Sabahattin Ali, Nazım Hikmet, Jane Austen, Jack London, Virginia  Woolf, Silvia Plath.
14. gün: Filmi çekilen ve mahvedilen bir kitap
Genelde kitapların filmlerini izlememeyi tercih ediyorum.
15. gün: En sevdiğin erkek karakter
Martin Eden
16. gün: En sevdiğin kadın karakter
Jane Eyre
17. gün: En sevdiğin kitaptan en sevdiğin alıntı
Sevdiğim çok kitap var da… Peyami Safa’nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’ndan şu paragrafı severim: "Öyle bir yaşta idim ve öyle bir mizaçta idim ve çocukluğumda o kadar az oyun oynamıştım ve aldatmasını o kadar az öğrenmiştim ki, yalan bana suçların en ağırı gibi geliyordu; ve bir yalan söylendiği zaman insanların değil, eşyanın bile bun nasıl tahammül ettiğine şaşıyordum. Yalana her şeye isyan etmelidir. Eşya bile: Damlardan kiremitler uçmalıdır, ağaçlar köklerinden sökülüp havada bir saniye içinde toz duman olmalıdır, camlar kırılmalıdır hatta yıldızlar düşüp gökyüzünde bin parçaya ayrılmalıdır filan... Zavallı müharik..." S: 51
18. gün: Seni hayal kırıklığına uğratan bir kitap
İki Cami Arasında Aşk sanırım. Çok büyük bir ümitle almıştım.
19. gün: Filmi çekilmiş olan sevdiğin bir kitap
Great Gatsby
20. gün: En sevdiğin aşk romanı
Orhan Pamuk – Masumiyet Müzesi
21. gün: Okuduğunu hatırladığın ilk roman
Çocuk Kalbi’dir herhalde. :) Küçük Prens de olabilir.
22. gün: Seni ağlatan bir kitap
Ota çöpe ağlayabilirim kitap okurken. Bana çocukluğuma ya da özlediğim bir şeye dair bir anı hatırlatsın yeter.
23. gün: Ne zamandır okumak isteyip de bir türlü okuyamadığın bir kitap
O kadar çok ki… Her gün artıyor hem de.
24. gün: "Keşke daha çok insan okusa" dediğin bir kitap
Hakan Günday’ın, Oğuz Atay’ın, Sabahattin Ali’nin kitapları
25. gün: Kendine en yakın bulduğun karakter
Hakan Günday’ın hem Kinyas’ı hem Kayra’sı
26. gün: Bir konu hakkındaki fikrini değiştirmiş olan kitap
Taş Kapıdan Taç Kapıya: Kapodokya
27. gün: Bir kitapta okuduğun en "sağ gösterip sol vuran" gelişme ya da sürprizli son
Genelde kitapların sonları tahmin ettiğim gibi çıkar
28. gün: En sevdiğin kitap adı
Sırça Fanus.
29. gün: Herkesin nefret ettiği ama senin sevdiğin bir kitap
Masumiyet Müzesi herhalde. Sevmeyeni çok bildiğim kadarıyla.
30. gün: Senin için tüm zamanların en favori kitabı
Bilemedim şimdi. Öyle çok ki…


Hiç yorum yok: